Türkiye limanlarına ocak-mayıs döneminde gelen kruvaziyer yolcu sayısı 455 bini aştı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bu dönemde limanları ziyaret eden kruvaziyer gemisi sayısının da 324’e ulaştığını açıkladı.
Bakan Uraloğlu, Denizcilik Genel Müdürlüğü’nün mayıs ayı ve yılın ilk beş ayına ilişkin kruvaziyer gemi ve yolcu istatistiklerini paylaştı. Mayıs ayında limanlara gelen kruvaziyer gemisi sayısı geçen yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 artışla 169’a yükseldi. Aynı dönemde kruvaziyer yolcu sayısı ise yüzde 10,8’lik artışla 257 bin 897 kişiye ulaştı.
Mayıs ayında en çok yolcu ağırlayan liman Kuşadası oldu. Kuşadası Limanı’na 75 kruvaziyer gemisi ile 127 bin 670 yolcu geldi. İstanbul limanlarına 31 gemiyle 59 bin 176, Bodrum Limanı’na 11 gemiyle 10 bin 889 ve diğer limanlara 52 gemiyle 60 bin 162 yolcu giriş yaptı.
Ocak-mayıs döneminde ise limanlara gelen kruvaziyer gemisi sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,2 artarak 324’e çıktı. Kruvaziyer yolcu sayısı da yüzde 3,9’luk artışla 455 bin 580 olarak kaydedildi.
Beş aylık verilerde Kuşadası Limanı 129 kruvaziyer uğrağı ve 189 bin 141 yolcu ile ilk sırada yer aldı. İstanbul limanları 66 gemiyle 115 bin 323 yolcu, İzmir Alsancak Limanı 26 gemiyle 51 bin 202 yolcu ve diğer limanlar 99 bin 914 yolcu ile Kuşadası’nı takip etti.
Reklam & İşbirliği : [email protected]